10 augusti 2011

Tidsbrist och garageslit

Det finns i stort sett bara en anledning till att vi inte hinner få upp blogginlägg i den takten vi vill - vi måste vara delaktiga i dem båda två och vi träffas inte så mycket trots att vi bor tillsammans. Ted är ju den som kan beskriva tävlingarna ut ett förarperspektiv, men jag brukar alltid lägga till saker och sedan korrläsa innan det publiceras. Ted spenderar sina semesterdagar i garaget och jag sitter hemma och söker jobb. Och vi som trodde att vi skulle hinna umgås mer än vanligt under sommaren ...

Nåja, vi har varit iväg på två tävlingar sedan förra inlägget - Färgelanda och Älvängen. I Färgelanda finns det sjukt många myror, bara så ni vet. Jag har myrfobi, så det var en tuff dag för mig i alla fall. Själva tävlingen får Ted skriva mer om sedan. Älvängen är ju alltid kul eftersom att det är vår hemmabana och halva startfältet består ju av klubbkamrater. Vi har otroligt många duktiga förare i ÄMK just nu, så det blev ju en toppendag. Ted körde fantastiskt bra och jag kräktes nästan av nervositet inför 3:e heatet. Efter det här ser jag verkligen fram emot Laxå nu i helgen, även om prognosen säger regn, regn och åter regn.

Ted är i garaget och fixar till nya bilen, som premiärkördes i Älvängen, så den är fit for fight till helgen. Men jag hoppas att vi kan knåpa ihop ett litet inlägg i morgon kanske, så det inte blir alltför mycket att skriva sen. Jag kan tänka mig att vi kommer att ha en hel del att berätta efter Laxå.

Vi ses i Laxå!
/Renée

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar