17 juli 2012

Räkor och Saabar

Räkracet i Sotenäs var första tävlingen efter vårt lilla uppehåll och det märktes redan i första heatet. Jag hade ju inte kört på ett tag och misslyckades lite med starten och hamnade mitt i startsmällen, trots ett hyfsat startspår. Även i andra heatet hamnade jag i startsmällen, vilket resulterade i punktering och krökt styrstag. Jag fick ändå några poäng i heaten, men mest för att andra bilar gick mer sönder än min.

I tredje heatet hade jag fått ordning på starten igen och fick ett bra startspår! Jag tog starten och hade en klubbkamrat som både jagade och skyddade mig lite. Detta hjälpte dock inte mot en flygande SAAB. När han försökte köra om mig på insidan av en kurva (utanför banan) stängde jag för honom och vi krokade tyvärr ihop. Vår klubbkamrat vann och jag kom in trea framför flygsaaben. Morrrrrrr!

Detta skulle bli en dag i saabhatets tecken för i både C-finalen och A-finalen förstörde en SAAB i sista kurvan på sista varvet för en bakhjulsdriven bil. Visserligen fick de svartflagg, men det innebar båda gångerna att bilen som borde vunnit inte vann. Mera morr!

Nästa tävling är 28/7 på Rosendalsbanan utanför Färgelanda och det är en kvaltävling till NGK Masters. Det skulle vara väldigt kul att kvala dit eftersom det är en riktigt stor tävling i Karlstad i höst med massa kändisar, men om man är realist så ser jag tävlingen mer som genrep inför hemmatävlingen och Tjörntävlingen som är de efterföljande helgerna. De ingår i Västkustcupen och där vill jag samla poäng för att komma så högt som möjligt sammanlagt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar