30 september 2009

Ensam

Maken stack iväg till kusinen på däckverkstaden och jag är lämnad ensam hemma. Förkylningen som varit på gång hela terminen slog igår till med full kraft. Tack och lov har jag massor av trevliga böcker att läsa, men det känns lite trist att inte kunna hjälpa till med något. Ted ska till garaget sedan, och jag är inte med denna gången heller. Nackdelen med att ha garaget drygt 2 mil från bostaden är att jag oftast inte kan följa med. Ted jobbar ju skift och kan ta sig dit flera gånger i veckan. Jag kan bara följa med t ex på helger när vi har hela dagar lediga. Men om det blir som förra helgen, med folkracetävling på lördagen och bokmässa på söndagen, så blir det ju inte av alls. Tanken är ju att både Paddan och Bummwen (FR-bilen)ska vara gemensamma projekt, men det känns inte alltid som att det är så. Om vi bara kunde hitta ett hus med tillräckligt stor plats för bilarna, så skulle jag kunna vara mer delaktig. Någon som har ett billigt hus med garageplats för 5 eller fler bilar till övers?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar