19 oktober 2011

Torslandatävlingen

För första gången efteranmälde jag mig till en tävling eftersom jag var så körsugen.
Torslanda MK har haft stora problem med vattenskador på banan och startfältet var inte jättestort men solen sken i alla fall.

I första heatet fick jag en usel start och hade problem att finna mig till rätta på banan. Fick en Saab i sidan som tryckte sönder en dörr och slutade 4:a. Saaben som tryckte mig fastnade på en vall (hihihi).

I andra heatet fick jag till starten riktigt bra. Det var bara en Vw 1600 som var bättre och tog starten helt ofattbart snabbt. Jag fick in ett bra flyt på banan och slutade som ohotad 2:a. Jag hade långt fram till ledaren och trean låg långt efter mig.

I tredje uprepade det sig till skilnad från några detaljer. En Saab tog starten och jag var efter som tvåa. Saaben som låg trea fick motorproblem. Jag slutade 2:a i ett ganska odramatiskt heat.

13 poäng räckte precis till D-final. Jag fick sämsta startspåret och hamnade strax efter start utanför banan, men kom i väg som fyra. På andra varvet hördes det ett oroväckande bankande under bilen vid gaspådrag, men bilen höll in i mål och jag lyckades hålla bakomvarande bil bakom mig hela vägen och jag kom in som 4:a. Troligtvis är det stödlagret till kardan som gett sig.

Sammanfattningsvis var det en kul dag trots några störande moment; speakern hade problem med anläggningen, vilket gjorde att man fick dålig info om vad som hände på banan och bärgningarna var oerhört långsamma. Men det var kul att få köra final och att så många vänner dök upp på banan och hejade på!

Nästa tävling blir Novemberracet i Skene och i år ska jag satsa på att vinna, inte rulla ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar